14. februar 2022

Forskningssamarbejde Plandent

Den danske totalleverandør til tandklinikker, Plandent A/S, og Odontologisk Institut på Københavns Universitet, har netop indgået en aftale om et fælles forskningsprojekt for at forbedre folkesundheden.

Formålet med projektet er at evaluere sammenhængen mellem sygdom i mundhulen og medicinske sygdomme som fx diabetes, leddegigt og hjertekarsygdomme. Et projekt, hvis resultater parterne håber kan være med til at forbedre den danske folkesundhed gennem et mere helhedsorienteret syn på sygdom i mundhulen.

Projektets styregruppe består af lektor og forskningsområdeleder på Odontologisk Institut Christian Damgaard, professor i kardiologi ved Institut for Klinisk medicin Peter Riis Hansen, professor Claus Henrik Nielsen og seniorforsker Christian Enevold, begge Institut for Inflammationsforskning, Rigshospitalet, samt markedschef Claus Millington og administrerende direktør Dennis Hindsberg, Plandent.

Læs den fulde pressemeddelelse fra Plandent A/S her

Lektor Christian Damgaard, chrd@sund.ku.dk