26. januar 2012

Odontologisk Institut med i ph.d.-cup

Dagbladet Information har i fællesskab med De Danske Universiteter lanceret en årlig ph.d.-cup.

Cuppen skal formidle dansk forskning til en bredere offentlighed ved at omtale og præmiere de bedst formidlede ph.d.-afhandlinger gennemført på danske universiteter.

KU kunne indstille én ph.d.-afhandling per fakultet (fordelt på hovedområderne Sundhed, Natur & Teknik, Humaniora samt Samfund). De relevante ph.d.-skoleledere tog kontakt til de respektive forskerprogramledere og anmodede dem om at indstille en kandidat inden for hvert af de 4 hovedområder.

Efter indstilling har SUND's ph.d.-skole sammen med SUND's kommunikationsafdeling udvalgt Azam Bakhshandeh fra Odontologi-forskerprogrammet som SUND's kandidat til Ph.d.-Cup, for afhandlingen: ‘Quantification and Management of Manifest Occlusal Caries Lesions in Adults - A Methodological and a Clinical Study’.

Der blev sendt i alt seks indstillinger med højt kvalificerede kandidater, som alle ville være glimrende repræsentanter for vores ph.d.-skole, men valget faldt på Azam Bakhshandeh da ph.d.-afhandlingen fra denne kandidat blev vurderet til at have den bredeste interesse for offentligheden og qua sin enkelthed egnede sig til formidling i et dagblad.