Forløb og vilkår – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Odontologisk Institut > For patienter > Forløb og vilkår

Forløb, vilkår og praktiske oplysninger

Den primære opgave på Tandlægeskolen er at uddanne tandlæger, og en stor del af uddannelsen foregår ved behandling af patienter.

Behandlingerne udføres af tandlægestuderende under vejledning af uddannede tandlæger (kliniske undervisere) på instituttets store undervisningsklinik.

Nedenfor kan du læse mere om:


Forløbet for en patient på Tandlægeskolen

Forundersøgelse og beslutning om behandling

Hvis du ønsker behandling på Tandlægeskolen, skal du først have foretaget en forundersøgelse. Ved forundersøgelsen bliver der taget stilling til, om den behandling, du har brug for, er egnet til undervisning. Hvis ikke, må du henvende dig til din egen tandlæge.

Du kan bestille tid til en forundersøgelse i vores bookingsystem ved at logge på med dit NemID og betale med kort.

Hvis du ikke har NemID, har du mulighed for at få en tid ved at henvende dig personligt på Tandlægeskolen. Vær opmærksom på, at du skal betale for forundersøgelsen (kontant eller med kort) med det samme, og at der kan være lang ventetid på tider, der gives ved personlig henvendelse.


Behandling og vilkår for patienter

Hvem udfører behandlingerne og hvornår?

Behandlingerne udføres af tandlægestuderende under vejledning og ansvar af kvalificerede tandlæger (kliniske undervisere). Behandlingstiden er oftest længere end hos din egen tandlæge.

Behandlingerne udføres på hverdage mellem kl. 8.15 og 13.30.

Hvad inkluderer en behandling?

Du vil kun modtage en specifik type behandling. Vi anbefaler derfor, at du også går regelmæssigt til din egen tandlæge for almindeligt tandeftersyn.

Hvad koster det?

En forundersøgelse koster 200 kr., hvis du bestiller tid på nettet. Ved personlig henvendelse koster en forundersøgelse 250 kr. Beløbet dækker udgiften til fx handsker og til stole- og instrumentrengøring og kan ikke refunderes, hvis du ikke tilbydes behandling.

Der er forskellige priser på de forskellige behandlingstyper. Det er den tandlæge, der ser dig ved forundersøgelsen, der tager stilling til, hvilken behandling, der tilbydes.

Du vil altid blive oplyst om prisen for en behandling, før den sættes i gang. Du kan se en oversigt over de forskellige typer behandlinger og priser her.

Sprog og kommunikation

Det er nødvendigt at du kan kommunikere enten på dansk eller engelsk. Dette er for at sikre, at du forstår det, som tandlægen/den studerende fortæller dig vedrørende din behandling.

Afbud og afslutning af behandling

Hvis du bliver forhindret i at møde til en aftalt tid, bedes du give besked så hurtigt som muligt. Hvis du har bestilt en tid i bookingsystemet, kan du selv aflyse (indtil 48 timer før din aftale) eller ændre den (indtil 24 timer før din aftale).

Hvis du aflyser indtil 48 timer før din aftale, vil du få refunderet betalingen.

Har du brug for at aflyse senere end 48 timer før din aftale, bedes du sende en e-mail til odont-afbud@sund.ku.dk eller udfylde afbudsformularen. Du kan også kontakte Patientservice på 35 32 35 90 (hverdage kl. 7.45-8.15 og kl. 11-12).

Hvis du ønsker at afslutte en igangværende behandling, skal du kontakte Patientservice.

Hvis du aflyser en aftalt tid flere gange eller bliver væk uden at melde afbud, vil du blive afsluttet som patient. Du skal så bestille tid til en ny forundersøgelse for at komme i betragtning igen.Til toppen


Praktiske forhold

Garderobe

Overtøj må ikke medbringes på klinikken. Der er mulighed for at benytte garderobeskabe ved Reception 5 og 6 (etage 2). Det koster 20 kr., som du får retur efter brug.

Parkering

Der er ikke mulighed for parkering på Panum Instituttets område, og der henvises derfor til parkering i lokalområdet.

  • Parkering på Nørre Allé (blå p-zone): 11 kr./time (hele døgnet på hverdage)
  • Handicapparkering findes midlertidigt på Nørre Allé (3 pladser)
  • Cykler parkeres i stativerne langs Nørre Allé

Ris og ros

Der foregår rigtigt mange behandlinger på Tandlægeskolen i løbet af en dag, og vi gør os umage for, at alle patienter skal have en god oplevelse. Oplever du alligevel en situation, som du ikke er tilfreds med, vil vi gerne høre fra dig.

Ønsker du at klage over noget i forbindelse med din behandling, kan du sende en e-mail til odont@sund.ku.dk med følgende oplysninger:

  • Navn og cpr.nr.
  • Tidspunkt for den pågældende behandling
  • Navn på den behandlende tandlæge/tandlægestuderende
  • Beskrivelse af det, du ønsker at klage over

Henvendelser behandles i rækkefølge og vil blive besvaret så hurtigt som muligt.

Hvis du har forslag til forbedringer eller gerne vil sende en venlig hilsen til den tandlæge/tandlægestuderende, der har behandlet dig, er du også velkommen til at skrive til odont@sund.ku.dkTil toppen